ДОСЛІДЖЕННЯ ТИПІВ РЕФЛЕКСІЇ ЗА СПРЯМОВАНІСТЮ У КОНТЕКСТІ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТІСНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • Ірина Яворська-Вєтрова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.37.159020

Ключові слова:

рефлексія, інтра- та інтерпсихічна рефлексія, особистісна ефективність

Анотація

Стаття присвячена аналізу даних емпіричного дослідження типів рефлексії за спрямованістю – «інтра» та «інтерпсихічною». Охарактеризовано особливості розвитку обох типів рефлексії у різних за рівнями особистісної ефективності учнів на межі початкового та основного етапів шкільного навчання. Встановлено, що інтрапсихічна рефлексія у школярів від 3-го до 6-го класу розвивається більш інтенсивно і конструктивно, ніж інтерпсихічна як у групах учнів з низьким, так і з високим рівнями особистісної ефективності. З’ясовано, що на межі підліткового віку домінантним стає інтерес до себе, свого внутрішнього світу, а також оптимізується інтерперсональна взаємодія як у сфері навчальної діяльності, що залишається важливою, так і у сфері міжособистісних взаємин.

Біографія автора

Ірина Яворська-Вєтрова

старший науковий співробітник лабораторії психології особистості імені П.Р. Чамати Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, кандидат психологічних наук

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті