КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ЗА «ПРОГРАМОЮ РОЗВИТКУ ОСІБ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЮ НЕДОСТАТНІСТЮ»

Автор(и)

  • Валентина Стець
  • Катерина Бабʼяк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.41.159071

Ключові слова:

інтелект, інтелектуальна сфера, мислення, особливі потреби

Анотація

У статті наголошується на тому, що збільшення за останні роки кількості осіб з розладами інтелекту змушує переглянути систему корекційно-розвивальної роботи з ними. Розроблено спеціальну «Програму розвитку осіб з інтелектуальною недостатністю». Проаналізовано особливості корекційно-розвивальної роботи з дітьми з особливими потребами, що здійснювалась через реалізацію «Програми розвитку осіб з інтелектуальною недостатністю». Доведено, що запропонована «Програма розвитку осіб з інтелектуальною недостатністю» є ефективною та рекомендованою до впровадження.

Біографії авторів

Валентина Стець

завідувач кафедри практичної психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, кандидат філософських наук, доцент

Катерина Бабʼяк

аспірант кафедри психології Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Azarskyi, Sh.M., & Azarska, О.О. (2002). Dytiachyi tserebralnyi paralich, nadbana slaborozumovist ta pedahohichna zapushchenist (sotsialno-reabilitatsiini aspekty dlia profilnykh khvorykh u suspilstvi) [Childrenʼs cerebral palsy, ill-fated and pedagogical neglect (social and rehabilitation aspects for profile patients in society)]. Khmelnytskyi: Podillia [in Ukrainian].

Adler, A. (1995). Praktika i teoriya individualnoy psikhologii [Practice and the theory of individual psychology], (pp. 118‒120). Moscow: «Za ekonomicheskuyu gramotnost» [in Russian].

Bartashnikova, I.A., & Bartashnikov, O.O. (2000). Rozvytok naochno-obraznoho ta lohichnoho myslennia u ditei 5‒7 rokiv [Development of visual-figurative and logical thinking in children of 5‒7 years old]. Ternopil: Bohdan [in Ukrainian].

Bozhovich, L.I. (1995). Izbrannye psikhologicheskie trudy. Problema formirovaniya lichnosti [Selected psychological works. The problem of personality formation]. D.I. Feldshteyn (Ed.). Moscow: Mezhdunarodnaya pedagogicheskaya akademiya [in Russian].

Bocheliuk, V.I., & Turubarova, A.V. (2011). Psykholohiia liudyny z obmezhenymy mozhlyvostiamy [Psychology of a person with disabilities]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].

Buhaiova, I.Ye. (2007). Sotsializatsiia ditei iz problemamy rozvytku [Socialization of children with developmental problems]. Defektoloh ‒ Defectologist, (pp. 127‒130) [in Ukrainian].

Vygotskiy, L.S. (1983). Sobranie sochineniy. Tom 5, Osnovy defektologii [Collected Works. Vol. 5, Fundamentals of Defectology]. T.A. Vlasova (Ed.). Moscow: Pedagogika [in Russian].

Halian, I.M. (2009). Psykhodiahnostyka [Psychodiagnostics]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Horbatko, L.M. (2010). Kompleksna korektsiina prohrama dlia roboty z pershoklasnykamy z vadamy rozumovoho rozvytku [Integrated correction program for work with first-graders with intellectual disabilities]. Varvarivska spetsialna zahalnoosvitnia shkola-internat Varvara special boarding school [in Ukrainian].

Zeygarnik, B.V., & Bratus, B.S. (1980). Ocherki po psikhologii anomalnogo razvitiya lichnosti [Essays on the psychology of abnormal personality development]. Moscow: MGU [in Russian].

Mochalina, N. (2007). Korektsiino-rozvyvalni zaniattia dlia ditei iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Correctional and developmental classes for children with mental retardation]. Defektoloh ‒ Defectologist, (pp. 9–21) [in Ukrainian].

Nikishina, V.B. (2003). Prakticheskaya psikhologiya v rabote s detmi s zaderzhkoy psikhicheskogo razvitiya [Practical psychology in working with children with a delay in mental development]. Moscow: VLADOS [in Russian].

Nikishina, V.B., & Mordich, L.N. (2003). Programmy psikhologicheskoy reabilitatsii detey s narusheniyami umstvennogo razvitiya [Programs of psychological rehabilitation of children with intellectual disabilities]. Kursk: Izdatelstvo KGMU [in Russian].

Shipitsyna, L.M. (Ed.). (1997). Obuchenie detey s problemami v razvitii v raznykh stranakh mira [Teaching children with problems in development in different countries of the world]. Saint Petersburg: Mezhdunarodnyy institut semi i rebenka im. R. Vallenberga [in Russian].

Petrova, V.G., & Belyakova, I.V. (2002). Psikhologiya umstvenno otstalykh shkolnikov [Psychology of mentally retarded schoolchildren]. Moscow: Akademiya [in Russian].

Savchenko, S.V. (2003). Sotsializatsiya studencheskoy molodezhi v usloviyakh regionalnogo obrazovatelnogo prostranstva [Socialization of student youth in the conditions of the regional educational space]. Lugansk: Alma Mater [in Russian].

Talanchuk, P.M., Kolchenko, K.O., & Nikulina, H.F. (2004). Suprovid navchannia studentiv z osoblyvymy potrebamy v intehrovanomu [Supporting the training of students with special needs in the integrated environment]. Kyiv: Sotsinform [in Ukrainian].

Popova, S.N. (Ed.). (1999). Fizicheskaya reabilitatsiya [Physical rehabilitation]. Rostov-na-Donu: Feniks [in Ukrainian].

Kholostova, E.I., & Dementeva, N.F. (2006). Sotsialnaya reabilitatsiya [Social rehabilitation] (4th ed.). Moscow: Izdatelsko-torgovaya korporatsiya «Dashkov i Ko» [in Russian].

http: //zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0876-12.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті