DOI: https://doi.org/10.24919/2312-8437.41.159072

АКТИВНО-ДІАЛОГІЧНЕ ЧИТАННЯ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ЛІЦЕЇСТІВ

Євгенія Сухраменда

Анотація


У статі йдеться про вивчення особистісного внеску ліцеїстів у рефлексування, яке варіюється залежно від особливостей художніх текстів. Сприйняття художніх образів стимулює до рефлексивного аналізу особистісних проблем, відображаючи складну картину світу образу «Я». Література активізує потреби у самовдосконаленні, в оцінці себе і осмисленні власного внутрішнього світу.


Ключові слова


рефлексія; самоорганізація; саморозвиток; рефлексивна діяльність; рефлексивні дії; рефлексивний аналіз; активно-діалогічний характер процесу читання; когнітивний; регулятивний; рефлексивний план інформації

Повний текст:

PDF

Посилання


Andreieva, Ya.F. (2001). Formuvannia v uchniv navychok dialohichnoi vzaiemodii z khudozhnim tekstom [Formation of studentsʼ skills in dialogic interaction with artistic text]. Aktualni problemy psykholohii: Naukovi zapysky Instytutu psykholohii im. H.S. Kostiuka APN Ukrainy ‒ Actual problems of psychology: Scientific notes of the Institute of Psychology them. G.S. Kostyuk APS of Ukraine (Issue 21), (pp. 31–37). Kyiv: Nora-Druk [in Ukrainian].

Vynohorodskyi, A.M., & Bulakh, I.S. (1996). Osobystisna refleksiia yak korektsiinyi aspekt pry dezadaptatsii u pidlitkiv [Personality reflection as a correctional aspect in adolescent maladaptation]. Problemy ta perspektyvy rozvytku psykholohii v Ukraini ‒ Problems and perspectives of psychology development in Ukraine: Proceedings of the 2nd Congress of the Society of Psychologists of Ukraine, (pp. 77–88). Kyiv: N.p. [in Ukrainian].

Stepanov, S.Yu. еt al. (1991). Printsipy refleksivnoy psikhologii pedagogicheskogo tvorchestva [Principles of reflexive psychology of pedagogical creativity]. Voprosy psikhologii ‒ Questions of Psychology, 5, 5–14 [in Russian].

Ukrainskyi, Ya.I., & Shtopalo, N.Ya. (1999). Refleksiia yak zasib samorozvytku osobystosti [Reflection as a way of self-development of personality]. Visnyk Kyivskoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka: Sotsiolohiia. Psykholohiia. Pedahohika – Herald of Taras Shevchenko University of Kyiv: Sociology. Psychology. Pedagogy (Issue 7), (pp. 24–27). [in Ukrainian].

Chepeleva, N.V. (1983). Vliyanie smyslovoy organizatsii teksta na ego ponimanie [Influence of the semantic organization of the text on its understanding]. Psikhosemiotika poznavatelnoy deyatelnosti i obshcheniya ‒ Psychosemiotics of cognitive activity and communication, (pp. 49–59). Moscow: N.p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Андреєва Я.Ф. Формування в учнів навичок діалогічної взаємодії з художнім текстом / Я.Ф. Андреєва // Актуальні проблеми психології : Наукові записки Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К. : Нора-Друк, 2001. – Вип. 21. – С. 31–37.

Виногородський А.М., Булах І.С. Особистісна рефлексія як корекційний аспект при дезадаптації у підлітків / А.М. Виногородський, І.С. Булах // Проблеми та перспективи розвитку психології в Україні : матеріали ІІ зʼїзду Товариства психологів України. – К., 1996. – С. 77–78.

Степанов С.Ю. и др. Принципы рефлексивной психологии педагогического творчества / С.Ю. Степанов и др. // Вопросы психологии. – 1991. – № 5. – С. 5–14.

Український Я.І., Штопало Н.Я. Рефлексія як засіб саморозвитку особистості / Я.І. Український, Н.Я. Штопало // Вісник Київського університету імені Тараса Шевченка: Соціологія. Психологія. Педагогіка. – 1999. – Випуск 7. – С. 24–27.

Чепелева Н.В. Влияние смысловой организации текста на его понимание / Н.В. Чепелева // Психосемиотика познавательной деятельности и общения. – М., 1983. – С. 49–59.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.