АКТИВНО-ДІАЛОГІЧНЕ ЧИТАННЯ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНОЇ РЕФЛЕКСІЇ ЛІЦЕЇСТІВ

Автор(и)

  • Євгенія Сухраменда

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.41.159072

Ключові слова:

рефлексія, самоорганізація, саморозвиток, рефлексивна діяльність, рефлексивні дії, рефлексивний аналіз, активно-діалогічний характер процесу читання, когнітивний, регулятивний, рефлексивний план інформації

Анотація

У статі йдеться про вивчення особистісного внеску ліцеїстів у рефлексування, яке варіюється залежно від особливостей художніх текстів. Сприйняття художніх образів стимулює до рефлексивного аналізу особистісних проблем, відображаючи складну картину світу образу «Я». Література активізує потреби у самовдосконаленні, в оцінці себе і осмисленні власного внутрішнього світу.

Біографія автора

Євгенія Сухраменда

вчитель англійської мови Дрогобицького педагогічного ліцею

Посилання

Andreieva, Ya.F. (2001). Formuvannia v uchniv navychok dialohichnoi vzaiemodii z khudozhnim tekstom [Formation of studentsʼ skills in dialogic interaction with artistic text]. Aktualni problemy psykholohii: Naukovi zapysky Instytutu psykholohii im. H.S. Kostiuka APN Ukrainy ‒ Actual problems of psychology: Scientific notes of the Institute of Psychology them. G.S. Kostyuk APS of Ukraine (Issue 21), (pp. 31–37). Kyiv: Nora-Druk [in Ukrainian].

Vynohorodskyi, A.M., & Bulakh, I.S. (1996). Osobystisna refleksiia yak korektsiinyi aspekt pry dezadaptatsii u pidlitkiv [Personality reflection as a correctional aspect in adolescent maladaptation]. Problemy ta perspektyvy rozvytku psykholohii v Ukraini ‒ Problems and perspectives of psychology development in Ukraine: Proceedings of the 2nd Congress of the Society of Psychologists of Ukraine, (pp. 77–88). Kyiv: N.p. [in Ukrainian].

Stepanov, S.Yu. еt al. (1991). Printsipy refleksivnoy psikhologii pedagogicheskogo tvorchestva [Principles of reflexive psychology of pedagogical creativity]. Voprosy psikhologii ‒ Questions of Psychology, 5, 5–14 [in Russian].

Ukrainskyi, Ya.I., & Shtopalo, N.Ya. (1999). Refleksiia yak zasib samorozvytku osobystosti [Reflection as a way of self-development of personality]. Visnyk Kyivskoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka: Sotsiolohiia. Psykholohiia. Pedahohika – Herald of Taras Shevchenko University of Kyiv: Sociology. Psychology. Pedagogy (Issue 7), (pp. 24–27). [in Ukrainian].

Chepeleva, N.V. (1983). Vliyanie smyslovoy organizatsii teksta na ego ponimanie [Influence of the semantic organization of the text on its understanding]. Psikhosemiotika poznavatelnoy deyatelnosti i obshcheniya ‒ Psychosemiotics of cognitive activity and communication, (pp. 49–59). Moscow: N.p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті