DOI: https://doi.org/10.24919/2312-8437.43.159077

ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ТВОРЧІСТЬ

Галина Асєєва

Анотація


Анотація. У статті розглядається творчість вчителя, що визначається особливостями самої педагогічної діяльності, та умови, які вона дає для саморозвитку вчителя. Реалізація творчого характеру педагогічної діяльності залежить від особистості педагога, його індивідуальності. Індивідуальна своєрідність педагога, його неповторність визначають стильові особливості діяльності, які пов՚язані з конкретними способами її здійснення. Визначені критерії показників творчості діяльності вчителів.


Ключові слова


педагогічна творчість; метадіяльність; саморозвиток; цілі педагогічної діяльності; надіндивідуальний характер творчості; системи базового рівня творчої особистості; особистісна рефлексія

Повний текст:

PDF

Посилання


Ananev, B.G. (1990). Psikhologiia pedagogicheskoi otcenki [Psychology of educational evaluation]. Izbrannye Psikhologicheskie trudy – Selected Psychological Works (Vol. 1), (p. 159). Moskva [in Russian].

Ball, H.O. (1994). Humanistychni zasady pedahohichnoi diialnosti [Humanistic principles of pedagogical activity]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 2, 8–17 [in Russian].

Verbova, K.V., & Paramei G.V. (2000). Psikhodiagnostika sklonnostei i sposobnostei k pedagogicheskoi deiatelnosti [Psychodiagnostics of aptitudes and abilities for pedagogical activity]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriia. 14. Psikhologiia – Herald Moscow State University. Series 14. Psychology, 2, 17–28 [in Russian].

Kovalev, B.P. (1997). Refleksiia uchitelei s raznym stilem vzaimodeistviia s uchashchimisia [Reflection of teachers with different styles of interaction with students]. Psikhologiia – Psychology, 7, 64–81 [in Russian].

Koropetska, O.M. (1998). Formuvannia hotovnosti suchasnoho vchytelia do spilkuvannia z uchniamy [Formation of readiness of modern teacher for communication with pupils]. Zbirnyk naukovykh prats: filosofiia, sotsiolohiia, psykholohiia – Collection of scientific works: philosophy, sociology, psychology, 2, 1, 81–91. Ivano-Frankivsk: Vyd-vo «Plai» Prykarpatskoho universytetu [in Ukrainian].

Krutii, O.M. (1994). Shliakhy formuvannia dialohu yak vnutrishno-psykholohichnoi osnovy piznannia [Ways of forming a dialogue as an intrapsychological basis of cognition]. Materialy tretikh Kostiukivskykh chytan – Proceedings of the 3rd Kostyukov readings (pp. 64–65). Kyiv [in Ukrainian].

Krutii, O.M. (1998). Psykholohichni aspekty formuvannia dialohichnoi vzaiemodii u protsesi navchannia [Psychological aspects of the formation of dialogical interaction in the learning process]. Pedahohіka ta psykholohіia – Pedagogy and psychology, 7, 69–71. Kharkiv [in Ukrainian].

Krutii, O.M. (1998). Etapy formuvannia dialohichnosti z pozytsii systemnoho pidkhodu [Stages of the formation of dialogicity from the position of the system approach]. Vіsnyk kharkіvskoho unіversytetu. Serіia Psykholohіia – Herald of Kharkiv University. Series: Psychology, 419, 93–97. Kharkiv [in Ukrainian].

Makarenko, A.S. (1983). Pedagogicheskie sochineniia. Tom 3: Pedagogicheskaia poema [Pedagogical writings. Vol. 3: Pedagogical poem]. Moskov [in Russian].

Makarenko, S.S. (2000). Komunikatyvna kompetentnist vchyteliv ta yii psykholohichni kharakterystyky [The communicative competence of teachers and their psychological characteristics]. In S.D. Maksymenko (Ed.), Zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka APN Ukrainy – Collection of scientific works of the Institute of Psychology named after G.S. Kostiuk Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 1 (3), 60–63. Kyiv: «Liubit Ukrainu» [in Ukrainian].

Makarenko, S.S., & Zabrotskii, M.M. (2000). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchytelia [Formation of the communicative competence of the teacher]. Kyiv–Zhytomyr [in Ukrainian].

Maksymenko, S.D., & Shcherban, T.D. (1998). Profesiine stanovlennia molodoho vchytelia [Professional formation of a young teacher]. Uzhhorod: Zakarpattia [in Ukrainian].

Ponomariv, Ya.A., Semenov, I.I., & Stepanov, S.Yu. (1990). Psykholohiia tvorchosti: zahalna, dyferentsialna, prykladna [Psychology of creativity: general, differential, applied]. Moskva [in Ukrainian].

Orban, L.E., & Hrydzhuko, D.M. (1997). Psykholohiia profesiinoi diialnosti i spilkuvannia [Psychology of professional activity and communication]. Kyiv: Presa Ukrainy [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ананьев Б.Г. Психология педагогической оценки / Б.Г. Ананьев // Избранные психологические труды. – М., 1990. – Т. 1. ‒ С. 159.

Балл Г.О. Гуманістичні засади педагогічної діяльності / Г.О. Балл // Педагогіка і психологія. – 1994. – № 2. – С. 8–17.

Вербова К.В. Психодиагностика склонностей и способностей к педагогической деятельности / К.В. Вербова, Г.В. Парамей // Вестник Моск. ун-та. Сер. 14. Психология. – 2000. – № 2. – С. 17–28.

Ковалёв Б.П. Рефлексия учителей с разным стилем взаимодействия с учащимися / Б.П. Ковалёв // Психология. – 1997. – № 7. – С. 64–81.

Коропецька О.М. Формування готовності сучасного вчителя до спілкування з учнями / О.М. Коропецька // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. ‒ Івано-Франківськ : Вид-во «Плай» Прикарпатського ун-ту, 1998. – Вип. 2. – Ч. 1. – С. 81–91.

Крутій О.М. Шляхи формування діалогу як внутрішньо-психологічної основи пізнання / О.М. Крутій // Матеріали Третіх Костюківських читань. ‒ К., 1994. – С. 64–65.

Крутій О.М. Психологічні аспекти формування діалогічної взаємодії у процесі навчання / О.М. Крутій // Педагогіка та психологія : зб. наук. праць. – Вип. 7. – Харків, 1998. – С. 69–71.

Крутій О.М. Етапи формування діалогічності з позиції системного підходу / О.М. Крутій // Вісник харківського університету. – № 419. – Серія: Психологія. – Харків, 1998. ‒ С. 93–97.

Макаренко А.С. Педагогические сочинения : в 8 т. / А.С. Макаренко. – М. : Педагогика, 1983. – Т. 3 : Педагогическая поэма. – 511 с.

Макаренко С.С. Комунікативна компетентність вчителів та її психологічні характеристики / С.С. Макаренко // Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України / за ред. С.Д. Максименка. – К. : «Любіть Україну», 2000. – Т. І, ч. 3. ‒ С. 60–63.

Макаренко С.С. Формування комунікативної компетентності учителя / С.С. Макаренко. – Київ‒Житомир, 2000. – 32 с. (У співавторстві із М.М. Заброцьким).

Максименко С.Д. Професійне становлення молодого вчителя / С.Д. Максименко, Т.Д. Щербан. – Ужгород : Закарпаття, 1998. – 106 с.

Психологія творчості: загальна, диференціальна, прикладна / Я.А. Пономарів, І.І. Семенов, С.Ю. Степанов. – М., 1990. – 317 с.

Психологія професійної діяльності і спілкування / за ред. Л.Е. Орбан, Д.М. Гриджука. – К. : Преса України, 1997. – 192 с.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.