ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ТВОРЧІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2312-8437.43.159077Ключові слова:
педагогічна творчість, метадіяльність, саморозвиток, цілі педагогічної діяльності, надіндивідуальний характер творчості, системи базового рівня творчої особистості, особистісна рефлексіяАнотація
Анотація. У статті розглядається творчість вчителя, що визначається особливостями самої педагогічної діяльності, та умови, які вона дає для саморозвитку вчителя. Реалізація творчого характеру педагогічної діяльності залежить від особистості педагога, його індивідуальності. Індивідуальна своєрідність педагога, його неповторність визначають стильові особливості діяльності, які пов՚язані з конкретними способами її здійснення. Визначені критерії показників творчості діяльності вчителів.
Посилання
Ananev, B.G. (1990). Psikhologiia pedagogicheskoi otcenki [Psychology of educational evaluation]. Izbrannye Psikhologicheskie trudy – Selected Psychological Works (Vol. 1), (p. 159). Moskva [in Russian].
Ball, H.O. (1994). Humanistychni zasady pedahohichnoi diialnosti [Humanistic principles of pedagogical activity]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 2, 8–17 [in Russian].
Verbova, K.V., & Paramei G.V. (2000). Psikhodiagnostika sklonnostei i sposobnostei k pedagogicheskoi deiatelnosti [Psychodiagnostics of aptitudes and abilities for pedagogical activity]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriia. 14. Psikhologiia – Herald Moscow State University. Series 14. Psychology, 2, 17–28 [in Russian].
Kovalev, B.P. (1997). Refleksiia uchitelei s raznym stilem vzaimodeistviia s uchashchimisia [Reflection of teachers with different styles of interaction with students]. Psikhologiia – Psychology, 7, 64–81 [in Russian].
Koropetska, O.M. (1998). Formuvannia hotovnosti suchasnoho vchytelia do spilkuvannia z uchniamy [Formation of readiness of modern teacher for communication with pupils]. Zbirnyk naukovykh prats: filosofiia, sotsiolohiia, psykholohiia – Collection of scientific works: philosophy, sociology, psychology, 2, 1, 81–91. Ivano-Frankivsk: Vyd-vo «Plai» Prykarpatskoho universytetu [in Ukrainian].
Krutii, O.M. (1994). Shliakhy formuvannia dialohu yak vnutrishno-psykholohichnoi osnovy piznannia [Ways of forming a dialogue as an intrapsychological basis of cognition]. Materialy tretikh Kostiukivskykh chytan – Proceedings of the 3rd Kostyukov readings (pp. 64–65). Kyiv [in Ukrainian].
Krutii, O.M. (1998). Psykholohichni aspekty formuvannia dialohichnoi vzaiemodii u protsesi navchannia [Psychological aspects of the formation of dialogical interaction in the learning process]. Pedahohіka ta psykholohіia – Pedagogy and psychology, 7, 69–71. Kharkiv [in Ukrainian].
Krutii, O.M. (1998). Etapy formuvannia dialohichnosti z pozytsii systemnoho pidkhodu [Stages of the formation of dialogicity from the position of the system approach]. Vіsnyk kharkіvskoho unіversytetu. Serіia Psykholohіia – Herald of Kharkiv University. Series: Psychology, 419, 93–97. Kharkiv [in Ukrainian].
Makarenko, A.S. (1983). Pedagogicheskie sochineniia. Tom 3: Pedagogicheskaia poema [Pedagogical writings. Vol. 3: Pedagogical poem]. Moskov [in Russian].
Makarenko, S.S. (2000). Komunikatyvna kompetentnist vchyteliv ta yii psykholohichni kharakterystyky [The communicative competence of teachers and their psychological characteristics]. In S.D. Maksymenko (Ed.), Zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka APN Ukrainy – Collection of scientific works of the Institute of Psychology named after G.S. Kostiuk Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 1 (3), 60–63. Kyiv: «Liubit Ukrainu» [in Ukrainian].
Makarenko, S.S., & Zabrotskii, M.M. (2000). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchytelia [Formation of the communicative competence of the teacher]. Kyiv–Zhytomyr [in Ukrainian].
Maksymenko, S.D., & Shcherban, T.D. (1998). Profesiine stanovlennia molodoho vchytelia [Professional formation of a young teacher]. Uzhhorod: Zakarpattia [in Ukrainian].
Ponomariv, Ya.A., Semenov, I.I., & Stepanov, S.Yu. (1990). Psykholohiia tvorchosti: zahalna, dyferentsialna, prykladna [Psychology of creativity: general, differential, applied]. Moskva [in Ukrainian].
Orban, L.E., & Hrydzhuko, D.M. (1997). Psykholohiia profesiinoi diialnosti i spilkuvannia [Psychology of professional activity and communication]. Kyiv: Presa Ukrainy [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Проблеми гуманітарних наук. Серія: Психологія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Розробляючи положення видавничої політики збірника фахового наукового видання Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка Проблеми гуманітарних наук. Серія: Психологія, редакція спиралась на рекомендації Комітета з етики публікацій – Committee on Publication Ethics (COPE), досвід роботи українських і закордонних наукових товариств, організацій та редакцій наукових видань, а також керувалась Етичним кодексом ученого України. Суспільство має бути впевненим у чесності науковців та достовірності результатів їхніх досліджень. На жаль, в багатьох країнах спостерігалися серйозні порушення етики, які підірвали авторитет науки та довіру суспільства до вчених. Щоб запобігти такому розвиткові подій в Україні, всі науковці мають усвідомлювати важливість високоетичної поведінки та свою відповідальність за формування громадської думки щодо науки.
Етичні зобов’язання авторів
- Основний обов’язок автора полягає в тому, щоб надати точний звіт про проведене дослідження, а також об’єктивне обговорення його значущості. Автори повинні представити свої результати чітко та однозначно, так що їхні висновки можуть бути підтверджені іншими вченими, без підробки отримання даних або неналежного маніпулювання ними.
- Автори статей несуть усю повноту відповідальності за зміст статей і за сам факт їх публікації.
- Автор повинен цитувати ті публікації, які здійснили визначальний вплив на сутність роботи, що викладалася, а також ті, які можуть швидко познайомити читача з більш ранніми роботами, важливими для розуміння цього дослідження. Необхідно також належним чином вказувати джерела принципово важливих матеріалів, використаних у цій роботі, якщо ці матеріали не були отримані самим автором.
- Недопустимим є представлення плагіату в якості оригінальної роботи та подання до публікації раніше опублікованої статті. У випадках виявлення зазначених фактів відповідальність несуть автори наданих матеріалів.
- Співавторами статті мають бути все ті особи, які доклали значний науковий внесок у представлену роботу і які розділяють відповідальність за отримані результати. Автор, який представляє рукопис до публікації, відповідає за те, щоб до списку співавторів були включені тільки ті особи, які відповідають критерію авторства та бере на себе відповідальність за згоду інших авторів статті на її публікацію в журналі.
- Автори повинні повідомити редактора про будь-який потенційний конфлікт інтересів, на які могла б вплинути публікація результатів, що містяться в цьому рукописі.
- Автори повинні чітко вказати джерела всієї процитованої або представленої інформації та мають належним чином оформити посилання на літературні джерела, що використані у роботі, відповідно до вимог ДСТУ ГОСТ 7.1:2006.
- Редколегія має право відмовити у публікації статті за умов недотримання вимог редакції.
Угода про публікацію та авторські права
Ця угода про публікацію та авторські права («Угода») регулює процедуру подання рукопису праці під назвою _______________________________________________________
Сторонами цієї Угоди є:
________________________________________ (одноосібно або у співавторстві, далі – «Автор»)
та Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, видавець та власник авторських прав на збірник Людинознавчі студії. Серія: "Педагогіка" в особі ректора п. Скотної Н.В. (далі – «Видавець»).
1. ЛІЦЕНЗІЯ НА ВИКОРИСТАННЯ АВТОРСЬКОГО ПРАВА
a) Автор надає Видавцю безоплатну глобальну невиключну ліцензію на публікацію, відтворення, демонстрацію, розповсюдження та використання Статті у довільній формі та на будь-якому носії, повністю або частково, окремо або як частини колективної праці, у тому числі, невиключну ліцензію на публікацію Статті у випуску Публікації, копіювання та розповсюдження індивідуальних передруків Статті, відтворення Статті у повному обсязі в інших публікаціях та відтворення і розповсюдження Статті або анотації до неї у комп'ютерних системах пошуку інформації. Автор зберігає всі авторські права на Статтю (або частину, написану Автором) та всі інші права, які прямо не згадані у цій Угоді.
б) Автор надає Видавцю право передавати на умовах субліцензії або в інший спосіб будь-які ліцензії, надані Видавцю відповідно до цієї Угоди.
в) Повторна публікація. Автор зобов’язаний вимагати згадування Видавця як першовидавця Статті при перевиданні її у будь-якій іншій публікації за згодою Автора. Якщо Видавець уповноважує будь-яку іншу сторону перевидати Статтю згідно з умовами пунктів 1 (а) та 1 (б) цієї Угоди, Видавець зобов’язаний вимагати, щоб ця сторона гарантувала згадування Автора як Автора Статті.
2. РЕДАГУВАННЯ СТАТТІ
Автор дає згоду на редагування Видавцем Статті відповідно до вимог Публікації. У тій мірі, у які правки Видавця прирівнюються до об’єктів інтелектуальної власності, Видавець надає всі права на такі правки Автору. Видавець погоджується на публікацію Статті за умови, що Стаття, у її кінцевому вигляді, є прийнятною як для Автора, так і для Видавця.
3. ГАРАНТІЇ
a) Автор гарантує, що, наскільки йому відомо, Стаття не принижує людської гідності, не посягає на приватне життя і жодним іншим чином не порушує прав людини. Автор зобов'язується звільнити і убезпечити Видавця від таких претензій.
б) Автор гарантує, що Автор має усі необхідні повноваження для підписання цієї Угоди та надання ліцензій, передбачених цією Угодою.
в) Автор гарантує, що Стаття, надана Видавцю, не була опублікована раніше.
4. ТЕРМІН ДІЇ
a) Ця Угода залишається чинною упродовж терміну дії авторських прав на Статтю відповідно до законів про захист авторських прав у кожній країні.
5.ГОНОРАР
Автор погоджується та визнає, що Автор не отримає жодної оплати від Видавця за використання Статті або ліцензій, наданих відповідно до цієї Угоди, за винятком випадків, якщо протилежне погоджено у письмовій формі в окремому порядку. Видавець публікує Статтю та надає Автору переплетений збірник зі Статею в усталеному форматі. Автор має можливість замовити додаткові копії за свій рахунок до того моменту, як Публікація, в якій міститься Стаття, потрапить в друк.
6. ПОВНОТА УГОДИ
Ця Угода замінює всі без винятку інші угоди, усні або письмові, між Автором та Видавцем щодо предмета цієї Угоди. Ця Угода містить усі гарантії та домовленості між сторонами стосовно Статті, і кожна сторона визнає, що не існує жодних інших тверджень, спонукань, обіцянок чи угод з боку або від імені будь-якої зі сторін, за винятком гарантій та домовленостей, що містяться у цій Угоді.
Автор(и):_________ Ректор: Скотна Н.В.,ДДПУ ім. Івана Франка
Підпис:___________ Підпис:______________________
Дата:_____________ Дата:________________________