ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ТВОРЧІСТЬ

Автор(и)

  • Галина Асєєва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.43.159077

Ключові слова:

педагогічна творчість, метадіяльність, саморозвиток, цілі педагогічної діяльності, надіндивідуальний характер творчості, системи базового рівня творчої особистості, особистісна рефлексія

Анотація

Анотація. У статті розглядається творчість вчителя, що визначається особливостями самої педагогічної діяльності, та умови, які вона дає для саморозвитку вчителя. Реалізація творчого характеру педагогічної діяльності залежить від особистості педагога, його індивідуальності. Індивідуальна своєрідність педагога, його неповторність визначають стильові особливості діяльності, які пов՚язані з конкретними способами її здійснення. Визначені критерії показників творчості діяльності вчителів.

Біографія автора

Галина Асєєва

вчитель правознавства, Дрогобицький ліцей Дрогобицької міської ради Львівської області при Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка, вул. Івана Франка, 36, Дрогобич, 82100, Україна (olimphistory2018@gmail.com)

Посилання

Ananev, B.G. (1990). Psikhologiia pedagogicheskoi otcenki [Psychology of educational evaluation]. Izbrannye Psikhologicheskie trudy – Selected Psychological Works (Vol. 1), (p. 159). Moskva [in Russian].

Ball, H.O. (1994). Humanistychni zasady pedahohichnoi diialnosti [Humanistic principles of pedagogical activity]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 2, 8–17 [in Russian].

Verbova, K.V., & Paramei G.V. (2000). Psikhodiagnostika sklonnostei i sposobnostei k pedagogicheskoi deiatelnosti [Psychodiagnostics of aptitudes and abilities for pedagogical activity]. Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriia. 14. Psikhologiia – Herald Moscow State University. Series 14. Psychology, 2, 17–28 [in Russian].

Kovalev, B.P. (1997). Refleksiia uchitelei s raznym stilem vzaimodeistviia s uchashchimisia [Reflection of teachers with different styles of interaction with students]. Psikhologiia – Psychology, 7, 64–81 [in Russian].

Koropetska, O.M. (1998). Formuvannia hotovnosti suchasnoho vchytelia do spilkuvannia z uchniamy [Formation of readiness of modern teacher for communication with pupils]. Zbirnyk naukovykh prats: filosofiia, sotsiolohiia, psykholohiia – Collection of scientific works: philosophy, sociology, psychology, 2, 1, 81–91. Ivano-Frankivsk: Vyd-vo «Plai» Prykarpatskoho universytetu [in Ukrainian].

Krutii, O.M. (1994). Shliakhy formuvannia dialohu yak vnutrishno-psykholohichnoi osnovy piznannia [Ways of forming a dialogue as an intrapsychological basis of cognition]. Materialy tretikh Kostiukivskykh chytan – Proceedings of the 3rd Kostyukov readings (pp. 64–65). Kyiv [in Ukrainian].

Krutii, O.M. (1998). Psykholohichni aspekty formuvannia dialohichnoi vzaiemodii u protsesi navchannia [Psychological aspects of the formation of dialogical interaction in the learning process]. Pedahohіka ta psykholohіia – Pedagogy and psychology, 7, 69–71. Kharkiv [in Ukrainian].

Krutii, O.M. (1998). Etapy formuvannia dialohichnosti z pozytsii systemnoho pidkhodu [Stages of the formation of dialogicity from the position of the system approach]. Vіsnyk kharkіvskoho unіversytetu. Serіia Psykholohіia – Herald of Kharkiv University. Series: Psychology, 419, 93–97. Kharkiv [in Ukrainian].

Makarenko, A.S. (1983). Pedagogicheskie sochineniia. Tom 3: Pedagogicheskaia poema [Pedagogical writings. Vol. 3: Pedagogical poem]. Moskov [in Russian].

Makarenko, S.S. (2000). Komunikatyvna kompetentnist vchyteliv ta yii psykholohichni kharakterystyky [The communicative competence of teachers and their psychological characteristics]. In S.D. Maksymenko (Ed.), Zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka APN Ukrainy – Collection of scientific works of the Institute of Psychology named after G.S. Kostiuk Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 1 (3), 60–63. Kyiv: «Liubit Ukrainu» [in Ukrainian].

Makarenko, S.S., & Zabrotskii, M.M. (2000). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti uchytelia [Formation of the communicative competence of the teacher]. Kyiv–Zhytomyr [in Ukrainian].

Maksymenko, S.D., & Shcherban, T.D. (1998). Profesiine stanovlennia molodoho vchytelia [Professional formation of a young teacher]. Uzhhorod: Zakarpattia [in Ukrainian].

Ponomariv, Ya.A., Semenov, I.I., & Stepanov, S.Yu. (1990). Psykholohiia tvorchosti: zahalna, dyferentsialna, prykladna [Psychology of creativity: general, differential, applied]. Moskva [in Ukrainian].

Orban, L.E., & Hrydzhuko, D.M. (1997). Psykholohiia profesiinoi diialnosti i spilkuvannia [Psychology of professional activity and communication]. Kyiv: Presa Ukrainy [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-10

Номер

Розділ

Статті