ДЕЗАДАПТОВАНА ПОВЕДІНКА МОЛОДІ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Ірина Мосевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2312-8437.43.159085

Ключові слова:

дезадаптованість, девіантна поведінка, деперсоналізація, дереалізація, егоцентризм, оптимізації, соціалізація, індивідуалізація, акцентуації характеру, емоційна нестійкість, імпульсивність позитивних девіацій, конформізм, буйнівна поведінка

Анотація

Анотація. У роботі представлено результати дослідження розуміння причин, які ведуть до виникнення дезадаптованої поведінки молоді. Вивчено поняття «дезадаптована поведінка», компоненти поняття такої поведінки, рейтинг джерел інформації юнаків з проблем виникнення їх дезадаптованості. Визначені психологічні особливості подолання дезадаптованої поведінки молоді та принципи психопрофілактичної роботи.

Біографія автора

Ірина Мосевич

старший вчитель української мови, Дрогобицький ліцей Дрогобицької міської ради Львівської області при Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка, вул. Івана Франка, 36, Дрогобич, 82100, Україна (3pchuh3@gmail.com)

Посилання

Alemaskin, M.A. (2002). Vospitatelnaia rabota s podrostkami [Educational work with adolescents]. Moscow: Znanie [in Russian].

Belkyn, A.S. (2013). Identyfikatsiia osobystosti [Identification of the person]. Ridna shkola – Native school, 4–5, 20–25 [in Ukrainian].

Belicheva, S.A. (1994). Osnovy preventivnoi psikhologii [Fundamentals of preventive psychology]. Moscow: RITc Konsortciuma «Sotcialnoe zdorove Rossii» [in Russian].

Skrypchenko, O.V., Dolynska, L.V., & Horodniichuk, Z.V. et al. (2001). Vikova ta pedahohichna psykholohiia [Age and pedagogical psychology]. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].

Hidens, E. (1999). Deviantna povedinka i zlochynnist [Deviant behavior and crime]. Sotsiolohiia – Sociology (pp. 211–255). Kyiv: Osnovy [in Ukrainian].

Hrys, A.M. (2013). Teoriia i praktyka pidhotovky psykholohiv do roboty z sotsialno dezadaptovanymy nepovnolitnimy [Theory and practice of preparing psychologists to work with socially disadvantaged minors]. Kyiv: Heoprynt [in Ukrainian].

Hoshovskyi, Ya.O. (2008). Resotsializatsiia depryvovanoi osobystosti [Resocialization of deprived personality]. Drohobych: Kolo [in Ukrainian].

Drozdov, O.Yu., & Skok, M.A. (2000). Problemy ahresyvnoi povedinky osobystosti [Problems of aggressive behavior of the person]. Chernihiv: ChDPU im. T.H. Shevchenka [in Ukrainian].

Zmanovskaia, O.V. (2003). Deviantologiia (Psikhologiia otkloniaiushchegosia povedeniia) [Deviantology (Psychology of Deviant Behavior)]. Moscow: Izdat. tcentr «Akademiia» [in Russian].

Zubchenko, O.V. (2007). Samootsinka pidlitka yak psykholohichna problema [Self-esteem of a teenager as a psychological problem]. Naukovyi chasopys – Scientific magazine, 16 (40), 153–158. Kyiv [in Ukrainian].

Karieva, M. (2012). Vzaiemodiia z tryvozhnymy ditmy: rekomendatsii vchyteliam ta batkam [Interaction with disturbing children. Recommendations for teachers and parents]. Psykholoh (Shkilnyi svit) – Psychologist (School World), 9, 37–38 [in Ukrainian].

Kovalev, V.V., & Chichkova, A.V. (2014). Razvitie sotcialno-pertceptivnykh sposobnostei shkolnikov starshikh klassov [The development of social perceptual abilities of high school students]. Akmeologiia – Acmeology, 1 (49), 9 [in Russian].

Kleiberg, Iu.A. (2003). Psikhologiia deviantnogo povedeniia [Psychology of deviant behavior]. Moscow: TTc «Sfera» [in Russian].

Kon, I.S. (1991). Psikhologiia rannei iunosti [Psychology of early youth]. Moscow: «Prosveshchenie» [in Russian].

Tolchinina, O.I., & Savanchuk, T.O. (2005). Korektsiia deviantnoi povedinky pidlitkiv: profilaktyka pravoporushen [Correction of deviant behavior of adolescents: Prevention of delinquency]. K.I. Dudnyk (Ed.). Cherkasy: Vash Dim [in Ukrainian].

Maksymova, N.Yu. (2002). Psykholohiia adyktyvnoi povedinky [Psychology of addictive behavior]. Kyiv: VPU «Kyivskyi universytet» [in Ukrainian].

Mukhina, V.S. (2000). Vikova psykholohiia: fenomenolohiia rozvytku, dytynstvo, otrotstvo [Age psychology: phenomenology of development, childhood, adolescence]. Moscow: «Akademiia» [in Ukrainian].

Nevskii, A.I., & Kolesova, L.S. (1996). Podrostki gruppy riska v shkole [Teens at risk in school]. Moscow [in Russian].

Skotna, N.S., & Stets, V.I. (2008). Identychnist yak neobkhidna skladova ta kryterii psykhichnoho zdorovia [Identity as a necessary component and criterion of psychological health]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity – Update content, forms and methods of teaching and education in educational institutions, 41, 181–183 [in Ukrainian].

Uliatovska, N. (2012). Dity, skhylni do deviantnoi povedinky: osoblyvosti roboty [Children susceptible to deviant behavior: peculiarities of work]. Psykholoh – Psychologist, 2, 5–7 [in Ukrainian].

Feldshtein, D.I. (2006). Psykholohiia rozvyvaiuchoi osobystosti [Psychology of developing personality]. Moscow: Znannia [in Ukrainian].

Fromm, E. (1998). Anatomiia chelovecheskoi destruktivnosti [Anatomy of human destructiveness]. (E.V. Teliatnikova, Trans.). Moscow: OOO Izd-vo AST-LTD [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-03-10

Номер

Розділ

Статті